måndag 22 augusti 2011

19:e januari 2007, fredag. Dagboksinlägg från min och Camillas gemensamma dagbok.

Godkväll!
Klockan är mycket. Jag är trött. Jag har även tröttnat på "Solens dotter", efter att ha läst sisdådär 90 sidor. Bara en massa jobbig maktkamp och konstiga namn. Dom dricker vin minst tre gånger på varje blad. Kallt vin, varmt vin, kvällsvin... Tänk va mycket pengar de skulle kunna lägga på annat, t.ex. Egypten, ifall de inte drack så nedrans mycket vin. Och det finns fler konstiga grejer med denna bok. Hatshepsut, (som jag övat på att uttala) [Hattshäppsutt] gifter sig med sin bror och får 2 friska barn med honom... Men nu är hon äntligen ihop med Senmut eftersom Totmes är död, men Totmes son Totmes vill bli farao, och därför fruktar Hattshäppsutt att Totmes ska slå ner henne nu när hon skickat sina närmsta snubbar till Punt, ett land som kanske inte finns och de ska vara borta ett år för att hämta parfym. Och Hattshäppsutts dotter Neferure vill gifta sig med Totmes, men enligt mina teorier blir Hattshäpputts andra dotter som börjar på M ihop med Totmes eftersom jag råkade läsa i förväg. Totmes är väldigt lik sin farfar Totmes. Hattshäppsutt vill att Totmes ska vara hennes son...

Ja... det jag skulle komma till var att jag är väldigt trött och orkar inte skriva så mycket idag. Nu ska jag sova. MVH, Lisa

(P.S. Det är jobbigt när dom inte fattar att Hat och Senmut måste skaffa en son som kan ta tronen. Jäkla ärthjärnor. D.S.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar